نشست سمن ها و موسسات خیریه منتخب در راستای هم اندیشی و رفع چالش های آنان برگزار شد+بازدید از پروژه درمانی خیریه ریحانه

نشست سمن ها و موسسات خیریه منتخب در راستای هم اندیشی و رفع چالش های آنان برگزار شد+بازدید از پروژه درمانی خیریه ریحانه

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه فاطمیون استان گیلان ریحانه ؛ این نشست با حضور محمدجواد حیدری پور مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه «سلامت» وزارت بهداشت و درمان کشور، کیانوش کوچکی نژاد مسئول مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی، هاجر تحریری نیک صفت مدیرعامل مجمع خیرین گیلان، محمدحسن حاتمی رئیس هیات مدیره موسسه خیریه فاطمیون ریحانه و برخی دیگر از مدیران موسسه خیریه حوزه مطبوع در محل دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

در ابتدا مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه «سلامت» وزارت بهداشت و درمان با اشاره به کار پسندیده و ماندگار خیرین حوزه سلامت گفت: عمل صالح و کار ماندگار توشه و ذخیره برای سفر آخرت بعد از دنیای فانی خواهد بود که در این میان خیرین از این امتیاز برخوردار هستند و در واقع این اعمال نیکوکارانه باقیات و صالحاتی می باشد که هم در دنیا و هم در آخرت اثرات آن مشهود می باشد.

حیدری پور ضمن تاکید بر اینکه خیرین حوزه سلامت معامله ای پر سود را با خدای خود انجام می دهند، افزود: حوزه سلامت به ‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی امر توسعه در کشور است و خیرین سلامت ما نقش تاثیرگذار و مهم در تامین و ارتقای سطح سلامت در جامعه دارند.

در ادامه دکتر هاجر تحریری نیک صفت مدیرعامل مجمع خیرین گیلان گفت: موسسات خیریه که با نیت خیرخواهانه و کمک به همنوع شکل می‌گیرند نقشی بیش از آن‌چه به نظر می‌رسد در توسعه بخش اقتصاد و مدیریت فقر و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایفا می‌کنند و به جرات می توان گفت اهمیت نقش و جایگاه آنها کمتر از نقش بخش‌ دولتی نیست.

مدیرعامل مجمع خیرین گیلان افزود: بحث مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده برای موسسات خیریه در بسیاری از موارد به عنوان چالشی اصلی مطرح است که در این زمینه باید قانون آن بازنگری شود.

در ادامه محمدحسن حاتمی رئیس هیات مدیره موسسه خیریه فاطمیون ریحانه اظهار کرد: موسسه خیریه فاطمیون استان گیلان ریحانه در سال ۱۳۸۰ به همت تعدادی از خیرین و بمنظور کمک به افراد نیازمند در رفع محرومیت از جامعه و رسیدگی به امورات فرهنگی، تحصیلی و معیشتی آنان پس از دریافت مجوزهای فعالیت از اداره کل بهزیستی و نیروی انتظامی استان گیلان تأسیس شد.

حاتمی ضمن اشاره به فعالیت های این موسسه گفت: ساخت پروژه (درمانی ریحانه، در دست احداث)، درمانگاه (در دست احداث)، ایتام (سرپرستی سادات و غیرسادات)، جهیزیه، کانون ازدواج آسان جوانان، پویش (حوادث غیرمترقبه و …)، قرارگاه جهادی (ساخت خانه محروم، توزیع بسته های غذائی، واکسیناسیون و…)، خانه شبانه روزی دخترانه ایتام، خانه در راه ماندگان، خانه مهربانی، فعالیت فرهنگی ورزشی از فعالیت های این موسسه به شمار می رود.

محمدحسن حاتمی با بیان اینکه احداث مرکز درمانی خیریه فاطمیون، برخی از هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: حضور خیرین در چهارچوب موسسه خیریه می‌تواند به حل مشکلات موجود حوزه درمانی اثربخش باشد، بنابراین تسهیل مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در امر احداث این مرکز لازم و الجراست.

در ادامه، مدیران عامل موسسات خیریه نظرات خود را حول پیرامون موضوعات مطروحه در این نشست ارائه کردند.

شایان ذکر است: محمدجواد حیدری پور مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه «سلامت» وزارت بهداشت از روند پیشرفت مرکز درمانی خیریه فاطمیون ریحانه گیلان بازدید کرد.

 

Amirreza hosseiny

Amirreza hosseiny