جریان قرآنی روز به روز در جهان آشکارتر و قدرتمندتر می شود

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت:جریان قرآن روز به روز در جهان قدرتمندتر آشکار می شود و ایران اسلامی به عنوان مهد انقلاب و احیاگر تفکر ناب اسلامی در جهان اسلامی است.

جریان قرآنی روز به روز در جهان آشکارتر و قدرتمندتر می شود

جریان قرآنی روز به روز در جهان آشکارتر و قدرتمندتر می شود

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه،در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص پایان سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: الحمدالله با حضور گرم و پرشور جامعه قرآنی از کشورهای مختلف، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی ادامه داد:مرکز امور قرآنی اوقاف به وظایفش خوب عمل میکند و مدیریت این مرکز با تصدی جناب آقای مجیدی مهر مسئولیت این کار را برعهده داشته که از نظم و ترتیب خوبی این مسابقات بهره برد. بیش از ۸۰ کشور در مرحله مقدماتی در این دوره از مسابقات شرکت کردند که بعد از داوری ۳۳ کشور به رقابت نهایی پرداختند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: پرچم سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی که از قدیمی ترین مسابقات در جهان اسلام و به اعتراف برخی از افراد از قوی ترین مسابقات است به شکرخدا برافراشته شد. امسال اولین سال بعد از کرونا را تجربه کردیم گرچه در دوسال کرونا تقطیع در برپایی مسابقات نداشتیم و امیدواریم با قدرت و قوی تر از قبل این مسابقات را در سالهای آینده ادامه دهیم.

وی با بیان اهمیت چنین رویدادی در پاسخ به اهانت به مقدسات افزود:اصولا اهانت ها به مقدسات سایر ادیان در همه جوامع بشری مذموم است به اهانت ها نباید بپردازیم چرا که بسیار کوچک و حقیر است . بنظرم جریان قرآن روز به روز در جهان قدرتمندتر آشکار می شود و ایران اسلامی به عنوان مهد انقلاب و احیاگر تفکر ناب اسلامی در جهان اسلامی است. متن کار ما فرهنگ قرآنی در سبک زندگی، امور اجتماعی، مسائل آموزشی است. این انقلاب به همراه این کتابی که سرلوحه کار ما است در جهان بشری روز به روز آشکار تر شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهل سال دوم خود قرار دارد، تصریح کرد:انقلاب اسلامی ایران احیاءگر تفکر اسلام ناب محمدی است؛ آزادی‌خواهی، حریت و عدالت در منطق انقلاب اسلامی ایران است و به همین دلیل استکبار با این انقلاب مقابله خواهد کرد.

وی با اشاره به شعار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم (یک کتاب، یک امت)، تاکید کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نشان‌دهنده این است که می‌خواهیم این رویداد را در جهان به‌عنوان اولین حوزه فرهنگی مان مطرح کنیم؛ بر این اساس باید به قوتش بیافزاییم و جامعه را با این کلام نورانی آشنا کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شیطنت‌های آمریکا، گفت: آمریکا و دیگر دشمنان ایران از تحریم‌ها به‌عنوان یک ابزار برای خودشان بهره می‌گیرند؛ با این وجود انقلاب راهش را پیش می‌برد و پرقدرت‌تر ادامه می‌دهد.

منبع : www.mehrnews.com
Amirreza hosseiny

Amirreza hosseiny