۱۰۰ امین برای موقوفات آذربایجان شرقی منصوب شدند

تبریز- معاون امور پشتیبانی و توسعه اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از انتصاب ۱۰۰ امین موقوفات در قالب امنای موقوفات برای احیا و افزایش بهره وری موقوفات استان خبر داد.

۱۰۰ امین برای موقوفات آذربایجان شرقی منصوب شدند

۱۰۰ امین برای موقوفات آذربایجان شرقی منصوب شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شفیعی ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص طرح نصب امین، اظهار کرد: طرح نصب امین موقوفات در واقع یکی از طرح‌های مغفول مانده در قوانین سازمان اوقاف بود اما امروز این طرح با تاکید رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: طرح نصب امین موقوفات گامی در راستای مردمی سازی سازمان اوقاف بوده و بر این اساس یک امین، فردی بومی در یک منطقه محسوب می‌شود که وظیفه بررسی وضعیت و مشکلات موقوفات منطقه و جمع آوری به موقع درآمد موقوفات برای اجرای نیت واقفان خیراندیش را دارد.

وی ادامه داد: یک امین موقوفات می‌تواند از طیف‌های مختلف مردمی و قابل اعتماد در منطقه باشد و زیر نظارت این شخص، درآمدهای موقوفات به درستی احصا شده و در راه کمک به نیازمندان و دردمندان جامعه صرف می‌شود.

شفیعی گفت: این طرح مهم با درایت و پیگیری‌های حجت الاسلام والمسلمین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی در استان آذربایجان شرقی نیز اجرا شده و بر این اساس تاکنون تعداد ۱۰۰ نفر امین موقوفات در استان منصوب شده‌اند.

منبع : www.mehrnews.com
Amirreza hosseiny

Amirreza hosseiny